Thursday, September 25, 2008

TERESA WANITA ANGKUH !

Aneh juga ya! Dalam isu makanan yang diberikan kepada Teresa semasa ditahanan ISA, Teresa menuduh akhbar Utusan yang salah melaporkan kenyataannya di Sidang Media sebaik saja beliau dibebaskan. Dia kata, dia tak kata pun makanan tu teruk, mungkin sama dengan makanan anjing. Yang dia kata ialah, makanan tu lebih baik sikit dari makanan anjing.
Ding-dong, ding-dong, setelah beberapa hari berpolemik, akhirnya semalam (24 September) MP Seputih yang juga ADUN Kinrara tersebut telah mengaku kesalahannya dalam kenyataan di Sidang Media pertama. Ertinya, beliau bersetuju bahawa beliau telah mengatakan makanan tu teruk, mungkin sama dengan makanan anjing. Beliau mengalah setelah dibuktikan dengan rakaman video kenyataannya. Kalaulah rakaman video tu tak ada, mungkin sampai kiamat pun Teresa tak mengaku salah.
Namun demikian, setelah diajukan oleh wartawan bahawa beliau mungkin akan disaman oleh akhbar Utusan atas dakwaan 'biadapnya',Teresa dipetik sebagai berkata bahawa beliau tidak takut jika disaman oleh Utusan Malaysia. "Samanlah, ISA pun saya sudah pernah masuk, takut apa lagi saman daripada Utusan Malaysia?, " katanya.
Hmm alahai Teresa!! Soalnya bukan takut atau berani berdepan dengan saman dari Utusan tu. Berapa pun yang disaman, Teresa mungkin boleh bayar. Tapi yang pentingnya adalah akhlak selaku manusia waras. Apatah lagi selaku pemimpin masyarakat. Apalah susah sangat untuk memohon maaf. Hanya enam patah kata saja. "Saya mohon maaf dengan Utusan Malaysia". Itu saja. Tak perlulah angkuh dan bongkak dengan mendakwa tak takut dengan saman kerana pernah ditahan ISA!
Teresa merasakan setelah ditahan ISA, beliau sudah kebal dari segalanya. Tak takut apa-apa lagi atas dunia ini. Boleh buat apa saja. Boleh tuduh orang. Boleh tipu orang. Maklumlah, dah pernah ditahan ISA.
Tak usahlah angkuh dan bongkak Teresa oiii !! Ditahan ISA selama seminggu itu pun dah nak menggelupur. Nak mengingatkan menu makan pun dah tersasul-sasul.
Kalau rasa hebat dan nak cuba dengan ISA lebih lama lagi, buatlah dakwaan tentang perkara-perkara yang boleh ditafsirkan mengganggu ketenteraman negara. Isu agama misalnya! Nak tahu langit ni tinggi atau rendah!
Orang angkuh dan bongkak macam Teresa ni hanya boleh diajar oleh orang Seputih dan orang Kinrara. Bila? Dalam PRU 13 nanti.
NGUPINGTRUS : Mungkin ada jejaka yang berminat untuk menyunting Teresa, berfikir sepuluh kali. Takut, garang sangat!

1 comment:

Pemuda Malaysia said...

teresa kok memang biadap dan celupar!!! patut pun jadi andartu, takder jantan nak kat dia sebab perangai kurang ajar dan tak nak mengaku salah..