Wednesday, May 14, 2008

JAWAPAN MB SELANGOR MACAM BUDAK TADIKA

Pelik juga ya !!!! Sungguh tak sangka, jawapan yang diberikan oleh Ahli Parlimen Bandar Tun Razak merangkap Orang Nombor Satu Darul Khinzir tentang soalan yang dikemukakan oleh MP Pontian dan MP Batu Pahat tentang isu pemberian 20 meter padu air percuma kepada rakyat negeri tersebut.

MP Tun Razak tidak menjawab secara ilmiah tentang rasional pemberian tersebut tetapi beri jawapan secara budak-budak. Dia kata, "Ahli Parlimen Pontian boleh menulis surat kepada Perhubungan Umno Selangor mengenai kenyataaanya itu dan sekiranya di kalangan Umno yang tidak berminat untuk mendapatkan bekalan air percuma bolehlah menghantar surat kepada Menteri Besar Selangor memaklumkan tidak berminat untuk mendapatkan bekalan air percuma tersebut".

Itu bukan cara menjawab di Parlimen YB oii!!!!

Kalau gitulah cara menjawabnya, Pak Lah boleh juga jawab, "kepada sesiapa yang tak suka kepada pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia ni bolehlah isi borang untuk berpindah keluar dari Malaysia, khususnya ahli parti pembangkang. Kapalterbang juga telah disiapkan oleh Pak Lah untuk orang-orang tersebut!" Amacam ?? Boleh agaknya?

Sepatutnya MP Bandar Tun Razak tu jawablah, bahawa penggunaan 20 meter padu pertama tu sebenarnya secara tersirat untuk membantu golongan yang berpendapatan rendah! atau lain-lain jawapan ilmiahlah!!

Katanya lagi, "Pihak saya telah menyediakan satu sistem bagi mengasingkan data pihak yang tidak berminat untuk mendapatkan bekalan air percuma. sekiranya terdapat pihak yang tidak berminat termasuk Umno untuk mendapatkan bekalan air percuma, duit tersebut akan salurkan untuk pembangunan sekolah agama rakyat dan sekolah rendah jenis kebangsaan."

Mengeluarkan kenyataan sedemikian jelas menunjukkan bahawa MP tersebut berbohong! Tak mungkin dia telah menyediakan satu data khusus ahli UMNO dan rakyat Selangor yang tidak mahu menerima pemberian air percuma tersebut, sedangkan soalan sedemikian baru dikemukakan di Parlimen oleh MP Pontian dan Batu Pahat. Data bagi ahli UMNO mungkin telah ada, tetapi data orang yang tak bersetuju (bukan ahli UMNO) tak mungkin dah ada.

Kalau di parlimen pun tak malu untuk berbohong, di luar parlimen apatah lagi!!!

NGUPINGTRUS SIAPA LAGI KUAT BERBOHONG DI PARLIMEN

2 comments:

Udenikov said...

Nguping Terus,

DOrang-dorang ni... kononnya nampak GAH secara lahiriah. (kata orang-orang depa la). Padahal, tak reti pe pun. Agaknya, kalau dah kat parlimen pun cakap mcm budak2 tadika, mesti kat pejabat dok buat jigsaw puzzle. agak je...

wadah tebrau

Nur said...

ntah pape le..ape le nak jadik ngan selangor ni...