Wednesday, May 7, 2008

Isu Scorpene

Pelik sungguh ya !!! ........... tak habis-habis Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dengan suara lantang di mana-mana ceramahnya menyebutkan tentang Komisyen (rasuah) RM540 juta hasil pembelian scorpene untuk Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang didakwa melibatkan TPM, isterinya pula YB Datin Seri Wan Azizah (DSWA) turut menimbulkan perkara yang sama.

DSAI dan DSWA dok beriya-iya benar 'menembak' TPM ambik komisyen tu ada apa sebenarnya? Ke DSAI masih teringat masa zaman dia jadi TPM merangkap Menteri Kewangan dulu yang selalu buat kerja macam tu. Sebab tu lah dia ingatkan perangai orang lain pun macam dia juga!

Namun demikian, syukurlah pihak Kementerian Pertahanan telah memberikan jawapan secara jelas tentang perkara itu. Harap-harap isu tersebut akan reda dan tidak dipolitikkan terus oleh Si-Dia tu.

Tapi rasa-rasanya walau bagaimana pun penjelasan yang dibuat, mereka tetap juga tak akan puas hati. Perangai dok suka tuduh orang ni dah melekat di sudut hati yang paling dalam mereka. Nak buat macam mana!!!!!

Zaman sekarang orang terlalu ghairah 'menjunjung' fitnah dan 'memartabatkan' pembohongan.

NGUPING JE LAH APA YANG MEREKA NAK KATA NANTI

No comments: