Thursday, September 17, 2009

CADANGAN UNTUK ANWAR BIN IBRAHIM

Di ruangan terbatas ini Penulis ingin mencadangkan kepada YB. Mr.Anwar Ibrahim berkaitan isu dakwaan kes LIWAT beliau terhadap Saiful.

YB Mr.Anwar dicadangkan bukan sahaja meminta mahkamah melucutkan kelayakan keseluruhan pasukan pendakwaan terhadapnya, tetapi melucutkan kelayakan HAKIM yang akan menghakiminya nanti.

Atau pun, YB Mr.Anwar cadangkan terus supaya INSTITUSI KEHAKIMAN di Malaysia dihapuskan, yang bererti sekaligus akan terhapus pendakwaan kes LIWAT beliau.

NGUPINGTRUS: Makanya kes saman Bank Islam sebanyak RM66.67 juta terhadap seorang lagi ibnu Ibrahim akan lupus.

3 comments:

AJK bahagian said...

Assalamualaikum wbt.
Salam 1Malaysia

Anwar Ibrahim patut disiasat secara menyeluruh


Anwar Ibrahim patut disiasat oleh satu Suruhanjaya khas kerana banyak perkara-perkara yang dilakukannya sudah pun didedahkan oleh orang yang pernah rapat dengannya yang menjuruskan Anwar kepada rasuah.

Terkini ialah pengakuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara yang mendakwa Anwar Ibrahim mengawal berpuluh akaun induk berjumlah berbilion ringgit sewaktu memegang jawatan Menteri Kewangan dulu.

Datuk Abdul Murad Khalid pernah mempunyai hubungan rapat dengan Anwar Ibrahim sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan dulu dan kini Abdul Murad menyatakan beliau telah diperalatkan oleh Anwar.

Dalam akuannya, beberapa nama individu yang mempunyai kaitan dengan urusan dana tersebut dinyatakan oleh Abdul Murad.

Sudah tentu mereka yang terseret sama di dalam akuan yang dibuat Abdul Murad akan menafikannya kerana di dalam dunia ini tidak ada sesiapapun yang melakukan jenayah akan mengaku perbuatan mereka itu walaupun bukti sudah menjelaskan semuanya.

Abdul Murad membuat pengakuan bahawa dia telah diarahkan oleh Anwar Ibrahim untuk menyelesaikan masalah individu tertentu menggunakan dana tersebut.

BPR pula janganlah menunggu terlalu lama sebelum membuat penyiasatan kerana kedudukan Abdul Murad satu masa dulu di Bank Negara Malaysia adalah penting dan dakwaannya pula begitu serius sekali.

Sudah kering terjemur pula, sudah garing kena ramas pula itulah peribahasa yang sesuai sekali untuk menerangkan keadaan Anwar Ibrahim kini.

Masalah bertimpa-timpa tetapi bukan salah orang lain pun, salah Anwar Ibrahim sendiri juga.

Sedangkan perbicaraan kes liwat terbarunya pun asyik dilengah-lengahkannya.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

YANG GAMBI said...

Salam Nguping Trus, itulah model yang bakal Anwar dan geng-gengnya jadikan Malaysia jika rakyat memberi mandat memerintah..... Undang-undang hanya berlaku untuk rakyat, bukan pemimpin seperti mereka.....

Anonymous said...

TAHNIAH AJK BAHAGIAN !


TAPI MASIH RAMAI YANG TIDAK MAMPU MELIHAT DENGAN MATA KERANA HATINYA BUTA !!!