Friday, June 5, 2009

PAS JANGAN JADI TUNGGUL : APASAL PLAK ????

"PAS jangan jadi tunggul dalam Pakatan Rakyat"
Demikian tulisan Roy Rasul dalam Harakahdaily 4 Jun 2009. Penulis agak terkejut juga dengan 'Head line' tersebut. Apa maknanya dan apa pula tersirat disebaliknya? Apakah Roy tersilap ... dia nak kata kepada UMNO, tetapi tertulis kepada PAS?

Namun, apabila dibaca isi tulisan berikutnya, barulah difahami, rupa-rupanya Roy memetik ucapan wakil Dewan Pemuda PAS Perlis, Muhamad Yassin Desa dalam sesi perbahasan ucaptama Ketua Pemuda PAS dalam Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-50 di Taman Melewar. Muhamad menegaskan, beliau tak mau PAS dilihat menjadi tunggul di dalam Pakatan Rakyat dan PAS juga harus jadi faktor penentu di dalam Pakatan Rakyat.

Tahniahlah Saudara Muhamad Yassin atas kesedarannya. Sebenarnya orang luar PAS dah lama nampak bahawa PAS sebenarnya hanya jadi tunggangan Anwar Ibrahim. Hanya PAS saja yang tak sedar diri ditunggang oleh Anwar kerana Anwar memang bijak 'menunggang' sehingga PAS tak terasa pun ia ditunggangi, malah mungkin terasa makin seronok.

Demikian juga Kit Siang, yang terang-terangan memperkudakan PAS di Perak. Tapi PAS semakin seronok ditunggangi atas jawatan MB.

PAS dan Orang PAS ditunggangi habis-habisan di Perak. Yang berbaring di atas jalan bukan DAP; wanita yang terjerit-jerit macam ORGIL (orang gila) bukan anak buah Kit Siang. Tapi PAS terbuai juga.

NGUPINGTUS: Nasib engkaulah Muhamad Yassin !!

1 comment:

PKMPL said...

MARI KE BLOG ANA...