Saturday, August 22, 2009

Jawablah Anwar, Jangan Asyik mengelak

CATATAN: DIPETIK DARI BLOG ANWARISME


Semalam ketika berceramah di Permatang Pasir, datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa beliau menjadi mangsa fitnah dan bersedia menjawab segala tuduhan ke atasnya.

Soalnya benarkah Anwar bersedia menjawab kerana sejak 1998 pelbagai tuduhan yang diberi berasaskan fakta tidak pernah dijawab oleh Anwar.

Datuk Seri najib Tun Razak bersumpah tiada kaitan dengan Altantuya. Tan Sri Muhyiddin menjawab tuduhan kononnya beliau menjual tanah kepada Singapura. Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamluddin menjawab isu penggabungan ECM Libra dan Avenue capital, bekas Menteri Besar Selangor menunjukkan bukti pembelian banglonya menggunakan pinjaman bank.

Soalnya Anwar tidak pernah menjawab tuduhan terhadapnya termasuk tuduhan terawal oleh Yahya Ismail bahawa Anwar pernah menerima wang judi untuk membiayai aktiviti pemuda UMNO semasa beliau menjadi ketua Pemuda UMNO.

Cabaran bersumpah Yahya tidak pernah disahut Anwar.Buat permulaan mungkin Anwar boleh menjawab persoalan ini:

1. Mengapa arwah bapanya dilantik menjadi Pengerusi IOI Berhad semasa beliau menjadi Menteri Kewangan? Ketika itu juga banyak tanah di Puchong menjadi milik IOI. IOI juga ketika Anwar mendapat banyak peluang niaga sehingga menjadi konglomerat besar.

2. Apakah kelayakan sahabat baik beliau Kamarudin mohd noor mendapat tiga buah projek iaitu Kuala Lumpur Linear City, KL People-Mover Rapid dan Sabah Shipyard Sdn. Bhd. yang nilai kos keseluruhannya ialah RM11.319 bilion.

3. Sahabat baik Anwar ini juha memiliki saham dalam dua syarikat mengendalikan pembinaan pengangkutan di ibu negara ia itu KL Linear City bernilai RM10 bilion dan KL PRT Sdn Bhd. bernilai RM1,298 juta serta projek Sabah Shipyard Sdn. Bhd sebanyak RM21 juta.

4. Seorang lagi sahabat baik Anwar, Dr. Rahim Ghouse, mendapat projek Express Rail Link bernilai RM2.4 bilion.

5. Bagaimanakah dalam sekelip mata Bapa Anwar Datuk Ibrahim Abdul Rahman dan adik beradiknya, Farizon dan Marzukhi yang memegang saham berjumlah lebih 7.1 juta unit dalam tiga buah syarikat. Syarikat itu ialah Pengkalen Holdings Berhad (Ibrahim dan Farizon) masing-masing 250,000 saham pada 2 Mei 1998; Nissan Industrial Oxygen Incorporated (Ibrahim) sebanyak 3,790.500 dan Penas Corporation (Marzukhi) sebanyak 2,800,000.?

6. Selain Kamaruddin nama -nama lain yang mendapat faedah ialah Datuk Dr. Wan Hasni Wan Sulaiman, Datuk Anuar Othman, Datuk Ahmad Fuad Ali, Mohd. Nor Mutalib, Datuk Ahmad Nazri Abdullah, Datuk Khalid Ahmad, Bahrim Ayob dan Datuk Ghazi Ramli.

7. Seorang lagi sahabat baik Anwar, Kamaruddin Jaafar tersenarai sebagai pemegang saham utama dalam dua syarikat iaitu Westmont Land (Asia) Berhad dengan saham sebanyak 4,700,592 pada 13 Februari 1996 dan Malaysian Mosaics Berhad (sebanyak 7.5 juta) yang kemudiannya mendapat banyak projek kerajaan ketika itu.

8. Kita juga ingin tahu bagaimana Anwar Ibrahim seorang bekas banduan tanpa pencen boleh hidup bersenang lenang, mempunyai rumah banglo harga berjuta ringgit dan sentiasa terbang ke luar negara sebelum beliau menjadi ahli parlimen baru-baru ini.

KOMEN NGUPINGTRUS: Jawablah Anwar oiii. Sumpahlah Anwar oiii.

1 comment:

AJK Bahagian said...

Assalamualaikum wbt.

Anwar memang penakut.... semenjak beliau dipecat lagi hinggalah kepada 1 Ogos 2009 asyik guna kambing hitam....

Anwar memang layak diberi pelbagai gelaran.....

1. Raja pengasas politik wang di Malaysia.... Allahyaraham Tun Ghafar pun tewas.
2. Raja pengasas politik Kronisme
3. Raja Dangdut.... rujuk www.isuhot.com
4. Banyak lagi....

Cuma satu saja yang dia tak berani ialah Sumpah Meliwat Saiful.....

Timbang-timbanglah....