Saturday, August 22, 2009

CALON PAS SONGLAP DUIT??

DIPETIK DARI BLOG RUANGBICARAFAISAL

MUJAHID YUSOF RAWA SAHKAN CALON PAS SONGLAP DUIT

Perangkap sudah mengena dengan satu panggilan telefon sahaja. Tengahari tadi saya ada menerima satu sms daripada seorang rakan yang mengatakan Calon PAS Permatang Pasir pernah menyelewengkan duit dana P/raya Permatang Pauh sebanyak RM 60 ribu.

Setelah mendapat sms tersebut tengahari tadi pening juga kepala saya untuk mencari kesahihan berita berkenaan. Saya cuba menghubungi beberapa orang,termasuk wartawan. Malangnya mereka sendiri pun tidak berani mengesahkan.Lantas saya teringat seorang kawan saya yang pernah berada dalam kepimpinan PKR negeri satu masa dulu. Tetapi tidak lagi sekarang. Beliau masih lagi menjalinkan hubungan yang rapat dengan pemimpin-pemimpin PAS sekarang. Saya minta beliau bertanyakan perkara berkenaan kepada Mujahid Yusuf Rawa.

Beliau bersetuju.Selepas itu beliau menghubungi saya kembali dan memberitahu yang Mujahid telah mengesahkan memang benar Calon PAS berkenaan ada mengambil sebanyak RM 60 ribu duit p/raya Permatang Pauh dan menyimpan di dalam akaun syarikatnya. Khabarnya wang tersebut telah lesap dan PAS Pusat membayarnya kembali,sebelum ianya dijadikan isu oleh BN. Mujahid juga meminta beliau merahsiakan perkara berkenaan.

Terima kasih diucapkan kepada Mujahid kerana telah membuka baju untuk menunjuk kurap di badan sendiri.Saya tahu,saya akan dimarahi oleh rakan saya kerana menyiarkan artikel ini. Beliau bimbang pemimpin PAS tidak akan percaya kepada beliau lagi,kerana mereka telah meminta rakan saya merahsiakan perkara ini. Saya yakin 100 % beliau akan meminta saya menarik balik artikel ini.Kepada rakan saya, saya pohon maaf dan ampun kerana telah melanggar perjanjian. Saya terpaksa.

Dalam perang kita kena gunakan apa sahaja yang ada yang boleh membantu kita untuk berusaha mencapai kemenangan. Hatta, ada masanya rakan sendiri yang terpaksa kita korbankan. Tetapi saya tidak sampai ke tahap mengorbankan saudara. Aidilfitri yang bakal menjelma sebulan lebih lagi,saya akan gunakan sebaik mungkin untuk memohon maaf kepada saudara. Maafkan saya !

KOMEN NGUPINGTRUS: Setiap kita selaku manusia biasa tetap memiliki kelemahan. Pernah melakukan salah-silap. Oleh itu janganlah terlalu asyik untuk mencari kelemahan orang lain. Satu jari menuding kepada orang lain, di masa yang sama beberapa jari lagi menuding kepada diri sendiri. Orang Pas mukan ma'sum. Termasuk Nasaruddin Tantawi, Ketua Pemuda Pas

No comments: