Monday, May 18, 2009

SYABAS MR.UTHAYAKUMAR

Berdetup detap jantung Penulis apabila membaca tulisan Nor Farhana Yaacob seperti tersiar dalam Akhbar Sinar 18 Mei 2009 / Isnin dalam ruangan Mahkamah & Jenayah, berkaitan Pemimpin Agung Pertubuhan Haram Hindraf, P.Uthayakumar. Gerammmmm!!!
Uthaya dipetik sebagai berkata, beliau merancang untuk mengadakan satu perhimpunan berteraskan prinsip demokrasi pada pertengahan Jun akan datang.
Penulis angkat tabik spring kepada Uthaya kerana 'kepalanya memang keras' alias 'keras kepala' ------ maksudnya, baru lagi beliau dibebaskan daripada tahanan di Kem ISA Kemunting, sudah merancang lagi untuk buat onar.
Tempat tidur di rumah yang ditinggalkannya selama 542 hari masih belum panas, Uthaya sudah berhasrat untuk meninggalkannya. Mungkin juga Uthaya sudah berasa rindu untuk kembali ke Kem Tahanan ISA Kemunting.
Penulis, selaku salah seorang rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian dan terlalu bencikan unjuk rasa dan demonstrasi, berdoa agar Kementerian Dalam Negeri lebih mengutamakan kepentingan majoriti rakyat berbanding kumpulan yang tidak tau dek untung tu. Maksudnya, kalau dia buat kacau sehingga mengganggu ketenteraman awam, sumbat saja dalam Kem Kemunting. Tak perlu terlalu tunduk kepada tuntutan GMI.
NGUPINGTRUS: Jangan biarkan cacing naik ke mata.

1 comment:

AJK Bahagian said...

Assalamualaikum wbt.

Syabas dan tahniah sahabatku, saya sokong 1000% cadangan sahabat.

Saya cadangkan lagi:

(1) Buat tindakan macam Thailand di Selatan, tembak saja penunjuk perasaan haram ini. Isunya sekejap aje.... jangan berlembut. Kalau nak sedar dan insaf. Sumbat aja ke dalam penjara melayu yang jadi barua dan desprade.

ATAU

(2) Tangkap aje mereka ini dan hantar balik ke negara asal nenek moyang mereka. Saya cadangkan kita buat tabung sumbangan untuk tambang kapal laut untuk hantar mereka balik negeri asal.

Jenis tak sedar diri.... biar mereka rasa "hujan batu atau hujan emas" mana yang baik.

Hidup Melayu.