Monday, June 8, 2009

ANWAR IBRAHIM : EX-PRIME MINISTER OF MALAYSIA

Anwar Ibrahim, Ex-Prime Minister of Malaysia
Wednesday 03 June 2009
Anwar Ibrahim, having been locked up for 6 years in discusses democracy and politics in Malaysia and his role as leader of the opposition.
The F24 Interview


Tulisan yang berwarna merah di atas adalah 'copy and paste' daripada http://www.france24.com/ yang memuatkan temuramah Anwar Ibrahim dengan salah satu stesyen TV di Perancis pada 3hb.Jun 2009.

Memang Anwar hebat berlakun. Lakunannya sangat bersahaja. Isi temuramahnya penuh dengan 'dusta' terhadap apa yang berlaku dalam negara Malaysia. Ditimbulkan isu pembelian scopene, kapal terbang, persenjataan dan beberapa lagi yang dikategorikannya sebagai korupsi. Semuanya melibatkan kepimpinan negara.

Tahap keyakinan terhadap setiap satu ungkapan dustanya itu sangat tinggi dan memukau 'Tukang Temuramah' yang tak tau siapa sebenarnya Anwar Ibrahim.

Agaknya, sudah sampai masanya Anwar Ibrahim diambil tindakan tegas oleh pihak keselamatan negara. Demikian juga saudara-saudaraku dalam PAS, sudah sampai masanya memutuskan hubungan perjuangan dengan Anwar.

NGUPINGTRUS : Tidak heranlah kalau beliau dilabelkan sebagai Ex-Prime minister of Malaysia (Bekas Perdana Menteri Malaysia) oleh konco-konconya di Perancis.

No comments: